سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب سقفی است که بعد از اجرای سقف سازه ای ایجاد می شود. هدف از اجرای سقف کاذب پوشاندن تاسیسات زیر آن می باشد. البته سقف کاذب فواید دیگری نیز  دارد که در ادامه به همه ی آن ها اشاره می کنیم. ایجاد حجم های دکوراتیو و نورپردازی شیک و کلاسیک از جمله فواید سقف کاذب می باشد. این پوشش نه تنها باعث زیبایی سقف می شود بلکه با استفاده از آن می توانیم سیم ها و تاسیساتی را که در سقف وجود دارند به خوبی مخفی کنیم. همچنین در صورت خرابی و ایجاد اختلال در سیم کشی و تاسیسات به راحتی می توان آن ها را تعویض و یا تعمیر کرد.

دسترسی آسان به تاسیسات از جمله فواید خوب سقف کاذب می باشد. فضای خالی که در پشت سقف کاذب وجود دارد به ما این امکان را می دهد که بتوانیم از انواع عایق های حرارتی و صوتی استفاده کنیم. سقف کاذب به راحتی و در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا می باشد. همچنین این سقف ایمنی خوبی در برابر زلزله دارد. با استفاده از این نوع سقف می توانید فضایی زیبا با طراحی مدرن و شیک ایجاد کنید. زیرا سقف کاذب انعطاف پذیری خوبی در برابر انواع طرح و مدل ها دارد.

تصویر برای نمونه سقف کاذب

نمونه اجرای جذاب برای سقف کاذب

کف کاذب

کف کاذب در واقع به نوع خاص از اجرای کف می گویند که در ارتفاع مشخصی اجرا می‌شود. اجرای این کف در ارتفاع مشخص از زمین، سبب شده است که در زیر آن فضایی مناسب برای عبور تاسیسات ایجاد شود. بر اساس نوع مصالح، کف کاذب را از جنس های مختلف اجرا می کنند. کف کاذب بر اساس اهداف مختلف قابل اجرا می باشد‌. دسته ای از کف های کاذب را جهت ایجاد گرمایش کف و کاهش رطوبت ایجاد می کنند. دسته ای دیگر از کف های کاذب را جهت سبک سازی ایجاد می کنند. بنابراین کف کاذب براساس هدف اجرا دارای دسته بندی های مختلف می باشند.

کف کاذب

کف کاذب

 

ماربل شیت

ماربل شیت در واقع نوعی دیوارپوش یا سنگ مصنوعی است، که طرح و رنگ آن شباهت بسیار زیادی با سنگ های ساختمانی دارد. از ماربل شیت در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. با استفاده از ماربل شیت می توان زیباترین فضا ها را ایجاد کرد‌. ماربل شیت ظاهری یکپارچه و فاقد درز، دارد. ماربل شیت ضد آب است. بنابراین در فضاهای مرطوب مانند حمام و دستشویی نیز قابل استفاده می باشد. ماربل شیت همچنین در مقابل حرارت و مواد شوینده نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

ماربل شیت

ماربل شیت