دیوار پوش

هر آنچه باید درباره خرید دیوارپوش بدانید | معایب، مزایا و کاربرد ها

پانل روکشدار پی وی سی آذران

خرید دیوارپوش مناسب همیشه یکی از دغدغه های اصلی افرادی هست که به دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارشان اهمیت می‌دهند. فضای داخلی ساختمان یکی از مهمترین بخش های ساختمان است و همواره معماران و دکوراسیونر های داخلی حرفه ای بهترین خود را در بخش فضاهای داخلی به نمایش می گذارند. یکی از المان های اساسی که حرفه ای ها استفاده می کنند دیوارپوش ها هستند. دیوارپوش ها یکی از بهترین المان هایی هستند که شما می توانید در طراحی فضاهای داخلی ساختمان خود استفاده کنید و پروژه خود را با سایر پروژه ها متمایز نمایید. در ادامه قصد داریم توضیحاتی در خصوص دیوارپوش ها ارائه بدیم.

راهنمای کامل خرید دیوارپوش:

دیوار پوش ها در حقیقت پنل هایی از جنس های مختلفی مانند: چوب، چرم، سنگ ،فوم ، PVC و … هستند که با استفاده تکنولوژی های چاپ پیشرفته ای که در شرکت آکاژ وجود دارد طرح بندی و رنگ بندی های چشم نوازی را برای کارفرمایان به ارمغان می آورد. از این رو در ادامه با معرفی مزیت های این دیوار پوش ها و معرفی کاربرد آنها شما را در انتخاب بهترین دیوار پوش همراهی می کنیم.

مزایای دیوار پوش

اولین مزیت دیوار پوش ها ایجاد زیبایی بصری در سازه است که با توجه به کاربردی که مورد استفاده قرار گرفته است رضایت کاملی را ایجاد می کند. از دیگر مزایای دیوار پوش ها خاصیت ضد حریق است از این دیوار پوش ها در فضاهای مختلفی که خطر آتش سوزی وجود دارد و یا اتاق های حفاظت از آتش استفاده می شود. سومین مزیت دیوارپوش ها خاصیت عایق آنها است که علاوه بر عایق حرارتی که نقش مهمی در صرفه جویی مصرف انرژی دارد خاصیت عایق صوتی هم دارند که از ویژگی های مهم برای ساختمان های دارای دیوار مشترک و یا اتاق جلسات و یا استودیو های صدا وسیما استفاده می شود. از دیگر مزیت های دیوار پوش ها که در فضاهای آزمایشگاهی و شیمیایی استفاده می شود خاصیت ضد اسید آنها می باشد.

 

 طبقه بندی جنس دیوار پوش

دیوار پوش ها با توجه به کاربردی که  دارند از جنس های مختلفی تشکیل می شوند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

دیوارپوش های کامپوزیتی:

پنل های کامپوزیتی با دارا بودن خاصیت ضد خوردگی، ضد ضربه و عایق صوتی و حرارتی جنسی بسیار مناسب برای رستوران ها، مطب ها و کلینیک های درمانی و ساختمان های اداری می باشد. این پنل ها در طرح های مختلفی مانند: طرح چوب، طرح سنگ و … عرضه شده است که می تواند هر سلیقه ای را مجذوب خود کند.

سقف کاذب و خرید دیوارپوش

دیوار پوش های چرمی:

خرید دیوارپوش چرمی علاوه بر خاصیت عایق صوتی و حرارتی که هستند فضای داخلی بسیار لوکس و مجلل جلوه می دهند و عموما یک دیوار را برای ایجاد تمایز و ایجاد فضای لوکس از دیوار پوش های چرمی استفاده می کنند.

دیورا پوشهای سنگی و چوبی:

پنل ها سنگی و یا چوبی که عموما از جنس سنگ های آنتیک و خاص و یا چوب ها با کیفیت و بادوام تولید می شوند نیز یکی از انواع دیوار پوش هاست که برای کسانی که دوست دارند المان های طبیعت را در داخل خانه  و یا شرکت ها خود داشته باشند بسیار مناسب است و می تواند رضایت این افراد را جلب نماید.

سقف کاذب و دیوارپوش روکشدار اکاژ

دیوار پوشهایی از جنس شیشه:

پنل های شیشه ای یکی از بهترین پنل هایی است که برای تفکیک فضاهای اداری می تواند استفاده شود و به راحتی می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای سازمان های منحصر به فرد ایجاد نماید.

دیوار پوش PVC:

خرید دیوارپوش pvc به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی، ضد آب بودن ،سرعت نصب بالا ،ضد ضربه و عایقی که دارند برای باشگاه ها، هتلها، سرویس های بهداشتی و … بسیار مناسب هستند علاوه  بر این دیوار پوش های PVC به دلیل خاصیت مقاومت در برابر خط و خش برای محیط های پر رفت و آمد نیز بسیار مناسب هستند.

دیوار پوش سه بعدی:

این پنل ها که عموما از جنس بتن، PVC ،  mdf، فایبرگلاس و سلولوزی می باشند خاصیت عایق صوتی و حرارتی دارند و با طراحی ۳ بعدی که دارند می توانند فضاهای داخلی بسیار جذاب تر جلوه دهند و چشمان هر بیننده ای را به خود خیره کنند.

دیوارپوش کناف و فومی:

پنل های کناف در حقیقت پنل های گچی با روکش کاغذی هستند که به دلیل سبکی، نصب آسان و قابلیت رنگ آمیزی به عنوان المان های دکوراتیو کاربرد دارند اما پنل های فومی از جنس پلی اتیلن هستند و خاصیت ضد خوردگی دارند که باعث می شود در محیط های  خطر خوردگی با مواد شیمیایی در آنها زیاد است کاربرد فراوانی داشته باشد.

دیوار پوش های آکوستیک:

این نوع از پنل ها همونطور که از اسم آنها مشخص است از مواد آکوستیک استفاده شده اند و برای سالن های سینما، استدیوها و … کاربرد دارند.

شرایط و مراحل خرید دیوارپوش

خرید دیوارپوش و دیوارپوش روکشدار اکاژ

قیل از خرید دیوارپوش ابتدا باید شرایط دیوار اصلی را به دقت مورد ارزیابی قرار داد.در دیوارهایی که داری زیرکار مناسب (دیوار از جنس کچ و تراز) دیوارپوش را مستقیما روی دیوار گپی نصب می نمایند و به عبارت دیگر روکوبی صورت می گیرد. درصورتی که سطح زیرکار مناسب نباشد باید ابتدا زیرسازی صورت گیرد. پس از پایان زیرسازی فریم هایی از جنس چوب و یا پروفیل گالوانیزه روی دیوار قرار می گیرد (درصورتی قصد داشته باشید تاسیساتی مانند لوله ها، سیم های برق و تلفن و یا سیستم های هوشمندسازی ساختمان را عبور دهید). حال پس از نصب فریم زیر سازی پنل های دیوار پوش را روی سازه با استفاده از چسب، پیچ و یا رول پلاک نصب می شوند.

چرا دیوارپوش های آکاژ ؟

آکاژ

همانطور که در بالا توضیح داده شد انتخاب  دیوار پوش به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارند برای کاربری که کارفرما می خواهد سخت می باشد از این جهت آکاژ آماده ارائه انواع خدمات مشاوره و طراحی و اجرای دکوراتیو فضاهای داخلی از سال ۱۳۹۱ کار خود را با متخصصان جوان و حرفه ایی در این زمینه آغاز نموده است و با دارا بودن نمایندگی انحصاری از برند های مطرح حوزه صنعت ساختمان همچون کوبوآ ،آفن ، لیا ،اکسیر ،ویستا ،وینیفلکس و… توانسته است بیش از ۲۰۰ پروژه موفق دولتی و خصوصی را به مرحله اجرا درآورد که شامل بیمارستانها، دانشگاه ها، پتروشیمی ها ،کلینیک ها، کارخانه جات صنعتی،بانکهای دولتی و خصوصی،آژانس های هواپیمایی،خودروسازی ها، مراکز دانش بنیان،مجتمع های فرهنگی ورزشی و……بوده است.

 

شما می توانید جهتخرید دیوارپوش  و اخذ مشاوره فنی با شماره ۰۹۱۲۶۴۶۵۰۰۸ تماس حاصل فرمایید.

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *