دیوار پوش

دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ

با گسترش صنعت طراحی داخلی در سراسر دنیا دستگاه ها ، محصولات و بسیاری از مواد به صورت کپی یا طرح اصلی ارائه می شوند . این وسایل اکثرا با قیمتی کمتر از مدل اصلی خریداری شده و باعث شده تا افراد بتوانند دامنه وسیعتری در انتخاب داشته باشند . دکوراسیون داخلی خانه ها نیز از این قاعده مستثنا نیست . برای مثال به جای نمای سنک از دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ و یا به جای چوب از پلاستیک های طرح و رنگ چوب استفاده می شود . دلیل این شرح مقدمه ، چیزی نیست مگر اینکه بگویم دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ در واقع نوعی کاغذ دیواری خاص با طرح سنگ های قیمتی مثل کوارتز ، مرمر ، گرانیت و … می باشد .

دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ
دیوارپوش

مزایای استفاده از دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ :


قطع به یقین استفاده از سنگ های قیمتی در ابعادی به اندازه دیوار های یک خانه قیمت هنگفتی خواهد داشت و از همه مهمتر شاید شکل و شمایل برخی قسمت های آن ، این قدر هم جذاب نباشد . همین طور استفاده از سنگ در دیواره ها با تغییر فصل دمای خانه را شدیدا گرم یا سرد می کند که امکان شکستگی سنگ ها در طی دراز مدت را به وجود می آورد . همینطور استفاده از این سنگ ها موجب کاهش مقاومت خانه و یا ساختمان در برابر زلزله نیز می شود .


به همین علت در سال های اخیر دکوراسیون داخلی اکثر خانه ها در بخش دیوار ها توسط دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ با طرح های مختلف که از دشت ، کوه ، گل و صحرا گرفته تا چوب و سنگ و رنگ های ساده بر دیوار خانه های مردم در سراسر جهان نقش ببندند . اما کاغذ های دیواری تیز مشکلاتی داشتند . برای مثال خط افتادن و پارگی ، تمیز چسبانده‌ نشدن ، باقی ماندن قسمت های زائد و … که موجب تعمیر چند سال یک بار ، خرج تراشی و مشکلاتی از این قبیل برای صاحب خانه می شد . گاها بعضی از این کاغذ دیواری ها در هنگام تماس با قطرات آب و یا برخورد مستقیم نور نیز دچار مشکل و یا تغییر رنگ می شدند .

چند نکته کاربردی درباره دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ :


اما امروزه شرکت های مختلف اقدام به انجام یک کار جالب کرده اند . استفاده از ترکیبات پلی وینیل کلرایدی در ساخت کاغذ دیواری ، موجب شده تا این دیوار پوش ها دارای ویژگی های بسیار جذابی بشوند . به عنوان نمونه ، علاوه بر افزایش استحکام ، باعث تمیز بودن کار در تمامی بر آمدگی ها و شکاف ها و حتی کنج ها شده . علاوه بر این ، ترکیبات پی وی سی عایق صدا و گرما هستند از همین رو در ساخت پنجره های دو جداره نیز استفاده می شوند . دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ موجب تعدیل دما و ضد صدا شدن خانه می شود . همینطور از لحاظ سوراخ کردن دیوار ها ، دیوار پوش پی وی سی ساده تر و تمیز تر سوراخ می شوند و میخ یا پونز در آن ها راحت تر فرو خواهند رفت .

دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ در دکوراسیون
استفاده از پوشاننده دیوار پی وی سی با طرح سنگ در دکوراسیون داخلی
خرید دیوارپوش از مجموعه آکاژ

تنها نقطه ضعف مواد ساخته شده از پی وی سی :


شاید تنها مزیت بعضی از کاغذ دیواری ها که در مواد پی وی سی نداریم . قابلیت بازیافت آن هاست . روکش های پی وی سی محصولات شیمیایی هستند که جزو محصولات سبز و قابل بازیافت نیستند .
از دیوار پوش های پی وی سی گاهی هم برای پوشش زمین های صاف استفاده می شود . چند نمونه از این دیوار پوش ها که در سطح شهر قابل دیدن هستند ، میتوان به فضای برخی قسمت های مجتمع تجاری کوروش ، سانا سنتر و بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال اشاره کرد . همانطور که مشخص است ، این سبک برای ساختمان های مدرن و لوکس دنیا طراحی شده .
از لحاظ قیمت نیز ، قیمت دیوارپوش پی وی سی طرح سنگ تفاوت چندانی با کاغذ دیواری ندارند و فقط کمی گران تر از بقیه اجناس موجود در بازار می باشند .


در هر صورت ، با توجه به مشاوره های کارشناسان زبده ، بهترین گزینه برای پوشش دیواره داخلی ساختمان ، دیوار پوش های پی وی سی است .
به نظر شما چه علل دیگری موجب علاقه ی کارشناسان به این سبک دیوار پوش ها شده ؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید !

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *