کف پوش

بهترین راه برای انتخاب کفپوش اتاق خواب

کفپوش اتاق خواب

امروزه راه حل های مختلفی برای انتخاب کفپوش اتاق خواب وجود دارد که هر کدام نیز ویژگی ها و معایب خاص خودشان را دارند . این کفپوش ها با توجه به نیاز های اشخاص انتخاب و نصب میشوند اما در ایران ، متاسفانه کارشناسان بیشتر به سود خود می اندیشند و با توجه به نیاز فرد ، کفپوش مورد نظر را معرفی نمی کنند و ترجیح آن ها بیش تر استفاده از کفپوش های گران قیمت تر می باشد . در این مطلب قصد داریم تا به شما انواع مختلف کفپوش ها را معرفی کنیم تا شما با توجه به نیاز خود ، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید .

چند نکته کاربردی پیرامون کفپوش اتاق خواب :


بیشترین کفپوش استفاده شده در بین گزینه ها ، موکت است که در بین مصرف کنندگان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده . موکت به دلیل عایق سرما و نرم بودن موجب علاقه ی مصرف کنندگان شده . قیمت کم این محصول را نیز می توان دیگر عامل فروش زیاد آن دانست . بزرگ ترین مشکل این نوع از کفپوش اتاق خواب، سخت تمیز کردن آن ها می باشد .

کفپوش اتاق خواب
اتاق خواب

کفپوش مناسب برای ویلا و خانه های کلاسیک :


بعد از موکت ، کفپوش های چوبی علاقه بسیاری بین مصرف کنندگان دارد . چرا که چوب دارای سطح زیبا ، ماندگاری بالا و انعطاف پذیر تر از انواع سنگ است . همچنین قابلیت های دیگری مثل خاصیت غیر حساسیت زا بودن و قابل بازیافت بودن ، موجب استفاده فراوان از این محصول شده . از معایب این محصول نیز می توان به عایق حرارتی ، صوتی بودن و بالا بودن قیمت آن اشاره کرد . البته کفپوش های چوبی انواع مختلفی مثل بامبو ، چوب سفت و … دارد که هر کدام کیفیت ، مزایا و معایب متفاوتی دارند . بهترین نوع کفپوش های چوبی ، کفپوش چوبی سفت می باشد .

کفپوش مناسب برای خانه های مدرن


در رتبه ی سوم کفپوش اتاق خواب ، باید به انواع وینیل شکل آن ها اشاره کنیم . این کفپوش ها در انواع مختلفی ( کاشی ، ورق و کفپوش ) در بازار موجود هستند . در حال حاظر کفپوش های وینیلی از لحاظ ویژگی های ظاهری ظاهری با چوب ، سنگ و سرامیک در طراحی داخلی تفاوت بسیاری ندارد . از ویژگی های مثبت این سری کفپوش ها میتوان به ضد آب بودن ، دوام حداقل ده ساله ، قیمت پایین ، نصب و نگهداری آسان اشاره کرد . ایرادات این محصول نیز به شیمیایی بودن فرایند تولید و قابل بازیافت نبودن مربوط می شود .


گزینه ی بعدی ، کفپوش های لمینیت می باشد . این کفپوش ها در اصل ترکیباتی از چوب و صمغ و ملامین هستند که به شکل لایه لایه و ورقه ای در آمده اند و روکش شده اند . این کفپوش ها نصب آسانی دارند ، قیمت کم و طرح های متعددشان نیز باعث علاقه ی عموم مردم اجتماع به این محصول شده . اما ایرادات مختلفی اعم از سفت و سخت بودن سطح ، غیر قابل بازیافت بودن و افتادن خط و خش بر روی آن ها نیز وجود دارد .

کفپوش اتاق خواب
کفپوش مدرن اتاق خواب

نسل جدید کفپوش اتاق خواب :


در آخر ، میخواهیم شما را با یکی از بهترین و جدید ترین انواع کفپوش اتاق خواب موجود در بازار آشنا کنیم . کفپوش های لاستیکی که از انواع لاستیک ها ( بازیافتی و نو ) ساخته شده اند . این کفپوش ها علاوه بر دوام بسیار بالا که گاها تا بیش از سی سال ماندگاری دارد ، طرح ها و رنگ های مختلفی نیز دارد . سطح نرم این کفپوش ها ، قابلیت تمیز شدن راحت و نگهداری آسان برای اتاق خواب فرزندان شما ، بسیار مناسب خواهد بود . شاید تنها بدی این کفپوش ها ، غیر قابل بازیافت بودنشان باشد .
با توجه به معایب و مزایای ذکر شده در متن و گزینه های معرفی شده می توان گفت که هر کس با توجه به سلیقه ، نیاز و محل زندگی خود باید یک کفپوش برای اتاق خواب خود انتخاب کند و نمی توان از لفظ بهترین و بدترین به طور مستقیم برای محصول خاصی استفاده کرد .


نکته : برای کفپوش اتاق خواب به هیچ عنوان از کاشی و سرامیک استفاده نکنید . چرا که سرامیک و سفال که ماده اصلی کاشی می باشد ، رسانای دمایی بالایی دارد و باعث سرد شدن و گرم شدن بسیار زیاد در طول فصول سال می شود .
حال به نظر شما ، بهترین گزینه برای کفپوش اتاق خواب کدام است و چرا ؟

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *