کف پوش

با نصب کفپوش روی سرامیک برای همیشه از شر ظاهر زشت سرامیک خلاص شوید!

نصب کفپوش روی سرامیک

در تمام خانه های جهان که از سرامیک استفاده می شود ، مشکلات و معایبی نیز وجود دارد . برای مثال سرامیک خانه و آشپزخانه ها در ماه ها و فصل های سرد سال دمای بسیار پایینی دارند و یا در برخی دیگر موارد ، شکستگی ها و ترکهای خاص بر روی سرامیک ها موجب از بین رفتن زیبایی کف خانه میشود که شاید برای بسیاری از شما هم پیش آمده باشد . نصب کفپوش روی سرامیک بهترین راه حل برای این مشکل است. اگر دوست دارید راه و روشی برای افزایش جذابیت سرامیک ها و کفپوش های خانه خود داشته باشید و همینطور ، دیگر مشکلات همیشگی را کنار بگذارید ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

نصب کفپوش روی سرامیک ، یک راه حل سریع و کاربردی :

امروزه برای پوشاندن روی سرامیک های خانه ها و آشپزخانه ها راهکار های مختلف و ابزارآلات بسیاری وجود دارد اما دو تا از مهم ترین و برترین راه های این کار استفاده از رول های پی وی سی و یا پارکت و لمینت کردن مجدد کف است . شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا می توان روی سطح سرامیکی را مجدداً پارکت یا لمینت کرد ؟ یا حتماً قبل از پارکت یا لمینت باید سرامیک ها شکسته یا کنده شوند ؟  پاسخ سوال شما این است که با رعایت برخی نکات که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد می توان نصب کفپوش روی سرامیک را انجام داد .

برای پارک کردن یا لمینت کردن روی سرامیک ابتدا باید مطمئن شد که تمامی ترک ها و شکستگی ها توسط مواد مختلف توسط کارشناسان صاف شده اند . در اکثر مواقع این مواد مختلف انواعی از اپوکسی هستند . سپس در مرحله دوم باید متراژ کف اتاق اندازه گیری شود .

نصب کفپوش روی سرامیک
نصب کفپوش

چند نکته کاربردی :

. نکته : به اندازه ۲ الی ۳ سانتی متر از هر سمت دیوار فاصله بگیرید تا در مصرف پارکت و لمینت مشکلی پیش نیاید

تمامی ذرات گرد و غبار و خاک روی زمین را به وسیله جاروی گرد از کف اتاق خارج کنید . سپس پارکت ها  را به صورت طولی از یکی از گوشه های اتاق به سمت دیگر بچینید  توجه داشته باشید که فاصله بین دیوار و پارکت ها حداقل با دو نگهدارنده پر شده باشد . پس از تمام شدن چیدن پارکت های اتاق نگهدارنده ها و یا قرنیز ها را جدا کنید . طبق دستورالعمل نصب کفپوش روی سرامیک روی پارکت تکه های پارکت را به هم چسب بزنید و کنار بروید تا خشک شود.  پس از خشک شدن تکه های چسب می توانید فرورفتگی ها را با انواع ملات پرکنی و برای صاف کردن سطوح نه چندان هموار از سمباده استفاده کنید .

این راه بسیار پر دردسر است و در برخی مواقع نیز امکان این وجود دارد که از کاهش دمای هوا و سرامیک های اتاق پارکت ها نیز تغییر دما بدهند.  در صورتی که این تغییر دما مداوم باشد امکان شکستن و ترک خوردن خود پارکت ها نیز وجود دارد .  هر کسی که یک بار این کار را انجام داده باشد قطعا دیگر دوست ندارد این کار را تکرار کند .   پس  بهتر است که به جای دوباره کاری همان بار اول از کف پوش های  پلی وینیل کلرایدی استفاده شود .

۴ مرحله اصلی نصب کفپوش پلی وینیل روی سرامیک :

کفپوش های پلی وینیل کلراید ای یا همان کفپوش های رولی در ۴ مرحله بسیار آسان تر نسبت به  سری قبلی  نصب می گردند .

در ابتدای نصب کفپوش روی سرامیک حتماً با یک کارشناس در این زمینه صحبت کنید در مرحله اول به مانند مرحله قبلی تمامی سطح زمین را ابتدا با بخارشور تمیز کرده و پس از خشک شدن به وسیله یک جاروی گرد  خاک و غبار روی زمین را کنار بزنید .

سپس طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و به همان  سبک  که روی جعبه کفپوش نوشته شده به وسیله چسب های مخصوص به یکدیگر بچسبانید . لازم به ذکر است که خواص شیمیایی پلی وینیل کلراید  به گونه ای است که در برابر چسب و بنزین مقاومت نشان می دهد پس فقط از چسبهای مخصوص استفاده کنید . در آخر نیز  محل برخورد زمین و دیواره را قرنیز کاری کنید .

به همین راحتی و با زحمت اندک مشاهده خواهید کرد که کف زمین اتاق  تماماً کفپوش شده .

پلی وینیل کلراید چیست؟

پلی وینیل کلراید یک عایق گرمایی بسیار قوی است و از همین رو در پنجره های دو جداره نیز استفاده می گردد . پس خیالتان از  دمای کف اتاق نیز راحت خواهد شد .

شاید طولانی ترین مرحله ی نصب کف پوش رولی قرنیز کاری است . از همین رو اگر عجله دارید و می خواهید در مدت کمی کف اتاق را کف پوش کنید بهترین گزینه کف پوش رولی است .

از همه این ها که بگذریم ، کفپوش های رولی شاید تمیز تر کف خانه را بیمه کنند اما رنگ بندی و طرح های زیادی ندارند و اکثرا شباهت های بسیاری به هم دارند. ولی طرح پارکت ها با هم متفاوت تر است و در رنگبندی های مختلفی ارائه می شوند . از لحاظ قیمتی نیز تفاوت بسیار زیادی بین این دو سری وجود ندارد . از لحاظ شستشو نیز ماندگاری پارکت ها بسیار بالا تر از رول های پی وی سی می باشد و امکان خرابی رول های پی وی سی در هنگام نظافت بالاست . هر چقدر هم که بخواهیم بین این دو ، دنبال بهترین باشیم موفق نخواهیم بود .

ظاهر زیبای کفپوش روی سرامیک
زیبایی کفپوش نصب شده روی سرامیک

معایب و مزایای نصب کفپوش روی سرامیک:

 مقایسه ی این دو محصول با هم به طور مستقیم ، هیچ برنده ای ندارد و مصرف کننده برای استفاده از یکی از این کالا ها باید پس از مشورت با کارشناس و طراح داخلی و پیدا کردن معیار های خاص مورد نیاز خود ، یکی از این محصولات را انتخاب کند .

عوامل مختلفی چون نوع و سن محل مورد پوشش ، آب و هوای منطقه ، میزان نور و رطوبت ، ویژگی ضد آب بودن و … می توانند معیار های کارشناسان و صاحب نظران درباره ی استفاده از انواع کف پوش ها باشند .

اگر شما قصد دارید تا کف اتاق یا خان ی خود را کف پوش کنید ، کدام یک را انتخاب خواهید کرد ؟

اگر هنوز تصمیمی ندارید با کارشناسان ما در این حوزه مشورت کنید !

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *