کف کاذب

کف کاذب چیست؟

کف کاذب

کف کاذب چیست؟

کف کاذب یک سازه ای می باشد که معمولا بالاتر از سطح زمین ایجاد می شود. از کف های کاذب برای ایجاد  فضایی پنهان و مناسب برای عبور کابل های برق، کابل کشی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تشخیص آتش و… استفاده می شود. این سازه ها در مدل های مختلفی طراحی، تولید و به  بازار عرضه می شوند. در ادامه انواع کف کاذب را به شما معرفی خواهیم کرد.

کف کاذب

انواع کف های کاذب

سه نوع کف کاذب وجود دارد که بنابر نوع کاربرد، نام گذاری شده اند.

۱- کف کاذب مخصوص پوشاندن تأسیسات: این نوع عموما در سالن های صنعتی و کامپیوتری و مراکز مخابراتی بکار می روند؛ دلیل بکارگیری آنها ایجاد یک پوشش کارآمد جهت کابلهای برق و شبکه های کامپیوتری می باشد. معمولا سطح آنها از کفپوش های به خصوصی  از جنس PVC  یا لینولئوم، مکالئوم، فرمیکا HPL  و دیگر سنگ های مصنوعی پوشیده شده است. این نوع  کف  معمولا از مواد فلزی، چوبی و یا سنگی ساخته می شوند. رایج ترین این نوع کف ها آلومینیومی می باشد؛ که به علت صرفه اقتصادی نسبت به انواع فولادی و چوبی، در بعضی اماکن نیز به صورت جایگزین استفاده می گردد.

۲ – کف های کاذب مخصوص انتقال آبهای سطحی، ماسه و خاک: این دسته از کف های کاذب اصولا مشبک و یا درزدار می باشند و در سالنهای کار با  مواد شیمیائی، آبکاری ها، آزمایشگاه ها وکارخانه های داروئی، غذایی و گاها در استخرهای عمومی  و اماکن  ورزشی و حتی شهرهای شن خیز و باران خیز نصب می شوند. این کف ها اغلب دارای تایل های پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ و پایه های فولادی یا آلومینیومی می باشند.

۳- کف کاذب برای عبور گرمایش کف و کاهش رطوبت: در اغلب کشورهای سردسیر به خصوص در مناطق مرطوب برای ایجاد یک سیستم گرمایش درست، لوله کشی آب گرم از  زیر سطح کف انتقال داده می شود؛ و با استفاده از  لوله های هادی مثل لوله مسی، گرما را به کف کاذب انتقال می دهند. این نوع از کف  کاذب، دارای پایه های بسیار کوتاه و تایل های خیلی نازک هستند؛ و برای حجم سنگین مناسب نیستند اما برای انتقال گرما بسیار مناسبند. معمولاً ثابت می باشند و پس از نصب قابلیت جابجایی تایل ها امکان پذیر نیست.

 

مزایا کف کاذب چیست؟

از خواص مهم کف کاذب این است که سطح آنها معمولا از جنس هایی مثل کفپوش های چوب پنبه ای، پارکت و لمینت می باشد؛ و به صورت پیچ و مهره به همدیگر متصل می شوند. این کف ها تا حدودی عایق صوتی هستند، مقاومت مناسبی در برابر رطوبت و مواد شوینده خانگی دارند. این نوع پارکت ها در برابر حشرات موذی مقاوم می باشند. این نوع از کف های کاذب عموما در خانه های چوبی و پیش ساخته استفاده می شوند.

ماربل شیت چیست؟

از ورق های ماربل شیت در زیبا کردن دیوار، پارکینگ ها، کفپوش ها و… استفاده می شود. این ورق ها استحکام بالایی را دارند و به سرعت آسیب نمی بینند.

پارکت لمینت

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *