پارتیشن اداری, کف کاذب

تعریف پارتیشن اداری و کاربردهای مهم آن

پارتیشن اداری

تعریف و کاربرد پارتیشن اداری

پارتیشن اداری وسیله ای است که برای جداسازی یک فضای وسیع به فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جداسازی به شکل موقت بوده و می توان در صورت لزوم فضاسازی را تغییر داد. پارتیشن اداری می تواند از متریال و جنس های مختلفی درست شود. می تواند آلومینیومی، شیشه ای و یا ام دی اف باشد. برخی از این پارتیشن ها تک جداره و برخی دو جداره هستند و می توانند عایق خوبی از نظر صدا باشند.

با کمک پارتیشن اداری می توان از فضای در دسترس استفاده بهینه کرد و راندمان کار را بالاتر هم برد. یعنی اگر محیط کار کارمندان با کمک این اجزا تقسیم بندی شود، نوعی حریم خصوصی برای آنها بوجود می آید. هم سروصدای کمتری مزاحم کارشان می شود و هم از تیررس نگاه و توجه بقیه محفوظ خواهند بود. همچنین پارتیشن ها می توانند به زیبایی بیشتر محیط کار هم بسیار کمک کنند.

چگونه پارتیشن بندی باید صورت بگیرد؟

اجرای پارتیشن اداری کاری تخصصی است و باید توسط افراد ماهر نصب شود. با توجه به نوع کارکرد فضا، میزان نوری که در فضا وجود دارد، بهینه سازی مصرف انرژی، نوع دکوراسیون و وسایل مورد استفاده در اداره و… پارتیشنی که باید به کار رود، متفاوت خواهد بود.

پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن می تواند از جنس تماما شیشه و یا شیشه سکوریت، تماما ام دی اف و یا ترکیبی از این دو باشد. از نظر قابلیت حمل و نقل و جا به جایی هم می توانند به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم شوند. مدل های ثابت با پیچ و مهره به زمین ثابت و محکم می شوند. (می توانند تا سقف برسند یا کوتاه تر باشند). اما پارتیشن های متحرک با کمک ریل سقفی می توانند جابه‌جا شوند.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب به سطحی گفته می شود که بالاتر از یک کف دیگر است. معمولا در ساختمانهای اداری با معماری مدرن از کف کاذب برای عبور دادن تجهیزات الکترونیکی مثل سیم و کابل ها و یا تجهیزات مکانیکی استفاده می کنند. بدون آنکه قابلیت دید داشته باشند. در حقیقت کف کاذب، کف واقعی نیست. کف واقعی پایین تر از آن قرار گرفته است. کف کاذب قابلیت تحرک دارد و می توان آنها را بلند کرد و تاسیسات زیر آن را مورد بررسی قرار داد. کف های کاذب می توانند از جنس پارکت، لمینت، پی وی سی باشند. در مقابل ضربه و ساییدگی و حریق هم مقاومت بالایی دارند.

کف کاذب

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *