کف کاذب, کف کاذب فولادی

مراحل تولید کف کاذب فولادی اچ پی ال HPL

کف کاذب فولادی اچ پی ال

همانطور که از نام کف کاذب فولادی اچ پی ال مشخص است متریال اصلی در تولید کف کاذب فولادی ،ورق فولادی می باشد. کف کاذب فولادی آکاژ از ۲ لایه ورق فولاد تشکیل می گردد. لایه بالایی کف کاذب فولادی از ورق فولادی مسطح تشکیل می شود اما لایه زیرین از ورق گرم فوق کشش تشکلیل میگردد.

مراحل تولید کف کاذب فولادی اچ پی ال :

به عبارت دیگر به منظور افزایش مقاومت و تقسیم بار و فشار بر روی کف کاذب فولادی لایه (ورق)زیرین بصورت مشبک (شانه تخم مرغی) پرس می گردد . در مرحله بعد پس از مونتاژ این دو لایه تمامی سطوح تایل ها به منظور افزایش طول عمر و مقاومت در برابر اکسیده شدن با استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده می شود .

سپس فضای میانی ۲ لایه کف کاذب فولادی به منظور افزایش استحکام و ایجاد عایق با استفاده از متریال مخصوص پر می گردد.در مرحله ی بعد سطح رویی تایل کف کاذب فولادی با استفاده از کفپوش های پی وی سی PVC ،آنتی استاتیک یا اچ پی ال HPL  ،لمینیت می گردد. یکی از موارد اصلی در تولید کف کاذب نوع پوشش سطح کف کاذب فولادی می باشد که عمدتا از کفپوش های آنتی استاتیک HPL و یا کفپوش های پی وی سی استفاده می گردد.

کف کاذب فولادی اچ پی ال

کف کاذب فولادی HPL

کاربرد منحصر به فرد روکش انتی استاتیک در این محصول :

یکی از دلایل استفاده از روکش انتی استاتیک عبور الکتریسیته ساکن و عدم انتقال آن به تجهیزات می باشد. همچنین روکش اچ پی ال HPL در برابر حریق نیز مقاوم می باشد.در مواردی که این موارد حائز اهمیت نباشد می توان از انواع دیگر پوشش سطح مانند موکت ،سنگ ،سرامیک ویا در برخی مواد استفاده از تایل کف کاذب تنها با رنگ الکترواستاتیک می باشد.در آخرین مرحله از تولید تایل کف کاذب فولادی آنتی استاتیک HPL ،با استفاده از نوار پلاستیکی مقاوم ABS دور تایل پوشیده می گردد.

قطعه دیگر مورد استفاده در کف کاذب فولادی ،پایه های آن می باشد . این پایه ها نیز از جنس فولاد بوده و در ارتفاع مختلف از۱۵ سانتی متر تا ۱٫۵ متر قابل تولید و عرضه است . قابل ذکر است پایه های کف کاذب فولادی آنتی استاتیک آکاژ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می باشند که این مطلب در برخی از پروژه ها که دارای چند سطح متفاوت یا اختلاف سطح می باشند بسیار کاربردی بوده . از دیگر قطعات تشکیل دهنده کف کاذب فولادی به منظور زیر سازی و اجرا استرینگر و پداستال و … می باشد که با اتصال فی مابین پایه ها فضای مشبک به منظور قرار گرفتن تایل ها بر روی آن را فراهم می نماید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *