کف پوش

آموزش قدم به قدم نصب کفپوش اتاق خواب !

نصب کفپوش اتاق خواب

طبق صحبت های انجام شده با مشاورین ، بهترین گزینه ها برای نصب کفپوش اتاق خواب شامل کفپوش های پی وی سی ، موکت و تاتامی ها (فوم ها) می شود . بنا بر این قصد داریم تا شما را با راه و روش صفر تا صد نصب هر کدام آشنا کنیم . این گونه شما می توانید در مدت زمان کمتر ، به حالت مورد نظر و به صورت های مختلف آن ها را نصب کنید .

نصب کفپوش اتاق خواب پی وی سی :

در مرحله ی اول نصب این کفپوش ها باید سطح مورد نظر ، با ملات کاملا صاف و یک دست بشود . پس از خشک شدن ، وظیفه شما از بین بردن تمام خاک ، گرد و غبار موجود بر روی سطح است . سپس ، لازم است تا با قرنیز کاری از هر دیوار ، چند سانتی متر ( بین ۱ تا ۳ سانت ) فاصله بگیرید .

بعد از آن به حالت و شکلی که می خواهید زمین را روکش کنید ، لایه ها را روی زمین قرار داده و به ترتیب از مرکزی ترین لایه با چسب مخصوص اقدام به چسباندن قطعات به زمین کنید . احتمال دارد که در آخرین لایه نتوانید از قطعه استفاده کنید و قرنیز ها این اجازه را به شما ندهند .

در این موارد می توانید قطعات را جایگزین کنید و قرنیز ها را جدا ساخته و در لایه ی کناری دیوار از آن ها استفاده کنید .
پس از گذشت سه ساعت چسب ها تماما خشک شده و سطح زمین اتاق خواب رو پوشانده اید .

نصب کفپوش اتاق خواب
نصب کفپوش اتاق خواب موکت :

موکت ها به صورت رول های پارچه ای هستند که شما در صورت سفارش دادن آن ها باید متراژ مورد نظر خود را نیز به فروشنده اطلاع دهید تا با توجه به نیاز از عرض مورد نیاز شما ، موکت خود را همراه خودش بیاورد . در این حالت ، رول های موکت کف اتاق پهن شده ، سپس فضا های باقی مانده شناسایی و اندازه گیری شده . پس از آن ، از رول موکت به اندازه ی نیاز ، پارچه موکت بریده می شود و در جاهای خالی قرار می گیرد .

در این شرایط ، شما باید تمام موکت ها را در کنار هم چفت کنید و با چسب های مخصوص موکت آن ها را به کف زمین بچسبانید . در هنگام چسباندن نیز ، حتما به اندازه مورد نیاز چسب در کناره های پایینی موکت ، دقت کنید .

نصب تاتامی ها ( فوم ها ) برای کف اتاق :

تاتامی ها و فوم ها حالت های مختلفی دارند . مدل مورد نظر در اتاق خواب ها ، نوعی از آن ها است که در فضا های سر پوشیده استفاده میشود ، مثل موارد استفاده شده در باشگاه ها و زمین های مسابقات رزمی . نوع دیگر آن ها نیز در فضا های عمومی استفاده می شود . به طور مثال فوم هایی که شهرداری تهران در اکثر بوستان ها برای محافظت از کودکان قرار داده . کفپوش های نوع اول به شکل بسیار ساده ای روی سطوح صاف مثل پازل چفت می شوند . اما نوع دوم نیاز مند پاک شدن گرد و غبار از سطح زیرین ، صاف کردن سطح ،

زیرسازی حرفه ای و استفاده از چسب های مخصوص دارد . به طوری که ابتدا تمام فوم ها باید کنار هم قرار گیرند و یکی یکی از داخلی ترین فوم ، چسب آن ها را به زمین متصل کند . لازم به ذکر است که فوم های ورزشی که در داخل فضا ها نیز استفاده می شوند نیز چسب های مخصوصی دارند ، اما استفاده از آن ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد .
به روش های بالا شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن از بین حالت های موجود ، اقدام به پوشش دادن کف خانه و اتاق خواب خود بکنید .

امیدواریم که از این روش ها استفاده کنید و از آن ها راضی باشید . اگر دوست داشتید و راه دیگری جهت پوشش دادن کف اتاق خواب می شناسید ، ما را هم در جریان روش و مدت زمان انجام آن کار قرار دهید !
پی نوشت : اگر در نضب کفپوش اتاق خواب به مشکلی برخوردید برای انجام این کار با مشاورین و طراحان داخلی در ارتباط باشید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *