پارتیشن مسکونی

کاربرد پارتیشن خانگی به همراه مزایا و معایب

پارتیشن مسکونی معرق

اغلب افراد فکر می کنند که پارتیشن ها برای محیط های اداری است اما پارتیشن خانگی یکی از انواع پارتیشن هاست که نقش اساسی را در زیبایی منازل و جداسازی فضاهای خانگی ایفا می کند. در ادامه به معرفی کاربرد پارتیشن خانگی و مزایا ومعایب پارتیشن منزل مسکونی می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

پارتیشن خانگی چیست؟

به طور کلی پارتیشن ها برای جداسازی فضاهای داخلی یک ساختمان استفاده می شود شاید بیشترین جایی که این جداکننده های متحرک را دیده اید سازمان ها و ادارات باشد و با مفهوم پارتیشن منزل مسکونی کمی غریبه باشید اما جالب است بدانید که پارتیشن ها در فضاهای مسکونی هم نقش اساسی را ایفا می کنند. گاه در طراحی داخلی ساختمان ها به دلیل مشکلات و محدودیت هایی که در طراحی و اجرای سازه وجود دارد نمی توان نقشه داخلی را آنگونه که باب میل شماست طراحی شود. از این رو نقش پارتیشن ها پر رنگ تر می شود که در ادامه به برخی کاربرد های آن می پردازیم.

کاربرد پارتیشن منزل مسکونی:

شاید برای شما کمی استفاده از پارتیشن در فضای خانه غریب باشد اما کاربرد پارتیشن خانگی در فضای منزل مسکونی بسیار است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

پارتیشن خانگی
طراحی پارتیشن خانگی

پارتیشن ورودی منزل:

بعضی افراد تمایل ندارند که در هنگام باز بودن در اصلی منزل داخل خانه مسکونی آنها مشخص باشد از این رو پارتیشن ورودی منزل یکی از بهترین مواردی است که می توان از آن استفاده کرده. پارتیشن ورودی منزل بسته به تمایل شما به دو صورت متحرک و ثابت نصب می شود. به طور کلی پارتیشن خانگی دارای طرح های زیبا و جذابی هستند که می توانند زیبایی و جلوه منحصر به فردی را به منزل شما بدهند. (برای اخذ مشاوره فنی در خصوص طراحی و دکوراسیون داخلی شما می توانید با متخصصین آکاژ تماس بگیرید).

پارتیشن جلوی دستشویی:

همونطور که در بخش پارتیشن خانگی چیست؟ توضیح دادیم گاهی به دلیل ملاحظات فنی و حفظ استحکام بنا و البته بعضا کج سلیقگی سازنده بنا سرویس های بهداشتی در جای نا مناسبی قرا می گیرند از این حیث پارتیشن جلو دستشویی یکی از بهترین مواردی است که می توان مشرف بودن سرویس بهداشتی با فضاهای دیگه مثل فضای مهمان خانه و یا آشپزخانه را از بین برد. در پارتیشن جلوی سرویس بهداشتی از آیینه کاری استفاده شده است که زیبایی خاصی را به فضای مقابل سرویس بهداشتی می دهد. همچنین پارتیشن سرویس بهداشتی به صورت ۲ طرفه طراحی می شود تا از هر سمتی که به این دیوار متحرک نگاه می کنید چشمان شما را به خود خیره نماید.

پارتیشن خانگی جداکننده اتاق ها:

در خانه های با متراژ کوچک عموما فضایی برای جدا کردن اتاق ها با فضای مهمان خانه و … را در نظر نمی گیرند. اما بسیاری از خانواده های ایرانی از باز شدن در اتاق خواب ها رو به نشیمن ناراضی هستند. پیشنهاد دکوراتور های حرفه ای اکاژ به شما پارتیشن جداکننده اتاق هست این پارتیشن ها عموما به صورت متحرک طراحی می شوند تا هر زمانی که بخواهید پارتیشن جدا کننده اتاق را جابجا کنید. پارتیشن جداکننده اتاق نیز به صورت ۲ رو طراحی می شود تا از هر سمتی به آن نگاه می کنید زیبایی منحصر به فردی را داشته باشد.

پارتیشن آشپزخانه:

آشپزخانه های اپن OPEN یکی از دکوراسیون های غربی است که حدودا ۱ یا ۲ دهه ای می شود که وارد دکوراسیون منازل مسکونی ایرانی شده است. از این رو برخی از خانواده های ایرانی این طرح را نمی پذیرند و از طرفی سازندگان نیز با مد روز پیش می روند و اغلب به سلیقه این خانواده های ایرانی که احترام زیادی قائل نمی شوند.

از این رو پارتیشن آشپزخانه یکی از بهترین راه حل هایی است که شما می توانید برای جدا کردن آشپزخانه از فضای نشیمن خود استفاده نمایید. پارتیشن آشپزخانه  هم مانند سایر هم نوعان خود به دو صورت متحرک و ثابت طراحی می شوند. که در مدل های ثابت امکان قرار دادن قفسه و ویترین وجود دارد. همچنین از دیگر مدل های پارتیشن آشپزخانه مدل های مشبک است که در این نوع علاوه بر کاهش دید مستقیم به فضای داخلی آشپزخانه مانع عبور نور طبیعی نمی شود و نور به راحتی در کلیه فضا های خانه جریان می بابد.

تنوع طرح پارتیشن خانگی
یک پارتیشن خانگی جداب

مزیت های پارتیشن منزل مسکونی:

پارتیشن های خانگی نیز به طور کلی تمام مزیت پارتیشن ها را دارند که در ادامه مهمترین آنها را لیست کرده ایم:

  1. جدا کردن فضاهای مختلف بدون نیاز به تخریب
  2. ایجاد فضای زیبا و کابردی
  3. ۲ طرفه
  4. نصب به دو صورت ثابت و متحرک
  5. قابلیت انتقال نور طبیعی در عین جدا کردن ۲ فضا از یک دیگر

استحکام پارتیشن خانگی در زلزله:

برخی از افراد نگران استحکام پارتیشن در زلزله هستند اما باید بگوییم جای نگرانی نیست زیرا در نصب ثابت، پارتیشن با استفاده از پیچ و رول پلاک به دیوار های اصلی ساختمان پیچ می شوند که این مانع از ریزش این پارتیشن می شود در حالت متحرک نیز از آنحا که این مدل بسیار سبک طراحی می شود تا بتوان به راحتی آن را جابجا کرد در هنگام وقوع زلزله و ریزش احتمالی پارتیشن متحرک هیچ آسیب فیزیکی به افرادی که در مجاورت آن هستند نمی رسانند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره فنی با شماره ۰۹۱۲۶۴۶۵۰۰۸ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *